Vrije week - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu Vrije week - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu

Vrije week

Door: nickykonings

Blijf op de hoogte en volg nicky

10 Maart 2011 | Kameroen, Limbe

Hoi allemaal… Dit is een speciale week voor mij dus even een extra update:) Mijn ouders zijn zaterdag nacht dan eindelijk aangekomen. Het was heel erg raar om ze hier in Kameroen te zien en ze hadden dan ook al op de weg naar Limbe vanalles meegemaakt. Op het vliegveld wilde één koffer ten eerste al niet aankomen. Daar hebben ze 2 uur op moeten wachten maar gelukkig (na geduldig wachten, zoals iedereen mama wel kent) is het koffer dan aangekomen. Hun eerste avontuur in Kameroen begon al vlug in de taxi naar Limbe. Er was onderweg een politiecontrole en zoals iedereen weet betekent het niet veel goeds in Kameroen als je door de politie wordt aangehouden. De politie is hier erg corrupt maar gelukkig is dit iets wat me ouders wisten dus heel verbaasd waren ze over het volgende voorval niet. Eerst werden alle vergunningen van de taxi gecheckt en deze bleken dan ook in orde te zijn. Na de vergunning controle werd de aandacht naar m’n ouders verlegd. Allereerst de gebruikelijke vragen gevolgd door de vraag of ze misschien drinken voor meneer de agent hadden? Uiteraard hadden ze dit niet en meneer de agent vond dat ze dit maar voor hem moesten kopen dan. De taxichauffeur bood hem gelijk zijn water aan maar de agent vond dat mijn pa dit voor hem moest kopen. Natuurlijk had pa alleen euro’s op zak en in een garage waar een man op een matras lag te slapen, kon hij een fles water voor €5 aanschaffen. M’n ma moest in de auto op m’n pa wachten, dus die was natuurlijk erg bang terwijl pa weg was. Gelukkig bleef het bij het water dat de agent moest hebben en erna konden ze dan ook meteen doorrijden naar mij. Jerome had me naar de grote weg gebracht en meteen kennis gemaakt met m’n ouders. Hierna mee naar het Holiday Inn hotel dat ze gelukkig erg meeviel. We hebben de ‘luxe’ kamer, maar wederom de eerste morgen geen water en de avond van aankomst een uur geen elektriciteit. Pa en Ma, welkom in Kameroen. Mama was zelfs geshockeerd dat ze ongedierte op de kamer zag (het was een klein vliegje), bij mij lopen de kakkerlakken over de muur dus ach, ik zag het nog niet eens meer!
Zondag in hotel ontbeten, erg lekker, en erna plaats zoeken waar ze hun geld konden wisselen. Ik dacht het kleine winkeltje te weten vinden waar Sofie mij de eerste week heen had gebracht, maar alles lijkt hier op elkaar dus ik moest het aan iemand vragen. Toen werden we met een jongen meegestuurd die wel een winkel wist. In deze winkel werd een meisje weer ergens anders heen gestuurd om ons geld te wisselen. Na geduldig tijdje te wachten kon m’n pa z’n geld voor een redelijke wisselkoers omwisselen. Na dit gedaan te hebben op de scooter en op weg naar Wildlife centre. Ze vonden het geweldig en iedereen ontving ze met open armen. Welcome, Welcome parents!! In het bifunde centre (het winkeltje waar ik m’n eten altijd haal) vroeg de caissière of mama m’n zus was. ‘She looks so Young!!’ .. Hahaha..
’s avonds naar verjaardag van Jelke geweest. Heel erg leuk en ze was erg blij met de wijn, bonbons en haar favoriete paprika chips die ze hier zo mist! Ze had heerlijk gekookt, een beetje Afrikaans en natuurlijk Hollandse kost. John, het kind van het gastgezin, had een verrassing voor haar geregeld. Een paar vrienden van hem hadden een Afrikaanse dans ingestudeerd. Daar stonden dan 6 jongetjes gekleed als 50 cent, een ingestudeerde dans van zeker 8 min. voor haar te doen. Heel erg apart om te zien allemaal!

Ik was ook heel erg blij de lieve kaartjes die Mats en Noelle m’n ouders hadden meegegeven. Het geeft me een fijn gevoel dat iedereen zo met mij meeleeft en aan me denkt. Het was erg moeilijk voor mij om hierheen te komen maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb en ik had het zeker niet gekund zonder al die lieve steun van vrienden en familie.

Pa en ma moeten nog steeds wennen aan alles hier. Zo blijft mama lachen als ze met mij achter op een brommer zit en blijft het apart dat ze een taxi bomvol mensen laden (op de voorstoel twee en achterin 3 tot 4). Mama is nog een beetje panisch als het donker wordt en pa vind de beesten maar niks die hij af en toe door de kamer ziet lopen. Ik denk dat ik er gewoon al aan gewend ben. Wat er in mijn kamer rondloopt is niets tegenover de paar beestjes die door onze hotelkamer lopen. Verder krijgen we onze dagen wel om. Gister botanische tuin bezocht die tegenover wildlife centre ligt en erna bij hotel miramara gaan zwemmen. Dit hotel ligt tegen de zee en je hebt er een prachtig uitzicht. Pa en ma vonden de ‘bak’ met water (het zwembad dus) maar niks en ma durfde er dan ook niet in omdat ze dan een fikse oorontsteking zou oplopen! Pa durfde het dan nog net wel aan om met mij een rondje te zwemmen. Wat ook wel grappig was, na het ontbijt op weg om weer eens geld te wisselen, stopt een Mercedes naast ons (die ook van ons hotel kwam) en in het Duits vroeg de man of hij ons ergens heen kon brengen en of hij ons ergens mee kon helpen. Het Hollandse antwoord van pa was dan ook; ‘Hoeveel wil je daarvoor hebben?’ De man keek een beetje verbaasd en leek die vraag niet zo te begrijpen. Pa krabbelt dan ook een beetje terug en legt uit dat we net geld gingen wisselen. Oh dat kon hij ook wel even voor ons doen. Hij pakt een grote stapel geld uit z’n broekzak en vraagt hoeveel we willen wisselen. Uhm, €150? Geen probleem. Hij was gelijk bereid om voor wisselkantoor te spelen. Maar dat zijn ze natuurlijk allemaal wel als ze er iets aan kunnen verdienen.

Dinsdag was het woman’s dag en er was dan ook overal feest. Alle vrouwen die werken lopen een parade met groepen in dezelfde pakjes. Hebben wij toch nog een beetje carnaval gehad hier. Prachtig om te zien al die vrolijke vrouwen in kleurrijke kleding. In de middag weer vrijwilligershuis bezocht om Jerome en Emily de cadeautjes te geven. Jerome was erg blij met het Roda shirt en al helemaal toen hij begreep dat Bernard Doushstang daar gevoetbald had (meiden, ik weet ook niet wie dat is hoor!). Ook de kindjes op straat die ons steevast met White Man begroeten vonden de blinkende pennen en stiften die mama ze gaf geweldig.

Zo, dat was het wel weer even voor nu. De dagen vliegen voorbij en ik zie nu al op tegen de dag dat ze weer vertrekken. Maar goed, 6 weken erna zit het er voor mij ook alweer op en ik ga proberen zoveel mogelijk te genieten van de lieve chimps en alle aapjes. Ik mis ze zelfs al nu ik een paar dagen niet met ze gewerkt heb!
Dikke kus en ik blijf alle reacties zo fijn vinden!!

  • 10 Maart 2011 - 09:03

    Marit:

    hallo nicky,het is precies een
    detectiveroman,spannend allemaal,ik hoop dat je papa en mama toch een beetje rust vinden ook en dat ze een leuke tijd hebben bij jou,
    het is wel een mooi bakje om in te zwemmen zo op de foto te zien;) het gaat allemaal zo snel voorbij,
    nog maar een paar weekjes en het is voorbij,je zou er zelf een boek kunnen over schrijven,je kan leuk schrijven dus ,het is aangenaam om te lezen,
    nicky nog leuke werkdagen,de groetjes aan ma en pa,dikke kusjes en knuffels ,hippo,marit,silke,moemoe en vava

  • 10 Maart 2011 - 09:23

    Bren-aap ;-):

    haha erg grappig verslag nicky :) .. have fun!

  • 10 Maart 2011 - 10:43

    Jo Kicken:

    Hoi Nicky en je super ouders, ik vind het echt zo super dat jouw moeder/vader dit doet, want ik wist wel wat haar beetje stond te wachten, maar eenmaal daar maakt het weer, sfeer, omgeving zoveel goed, en je leert zo relativeren, ik zag jouw geweldige foto's en met zeker met dat glas (afrikaanse?) wijn, jahoor dat mag je zeker op toasten.Vanuit een druilerig zuid limburg de groetjes zeker ook aan je ouders, ik sms je moeder nog wel. Jo

  • 10 Maart 2011 - 11:23

    Oma Marjan:

    Lieve Nicky, wat een mooi verslag!
    Ik wens jullie een hele mooie tijd samen toe.
    Yvo bedankt voor het telefoontje bij aankomst, was ik erg blij mee!
    Hier gaat alles goed.
    Zon in het hart, Oma Marjan

  • 10 Maart 2011 - 11:37

    Noëlle Jongen:

    Hi Lieve Nicky!
    Weer met veel plezier je mooie verslag gelezen en genoten. Blij dat Fred en Yvo goed zijn aangekomen, wel erg spannend allemaal! Vind het ook super lief, dat ze jou nu zijn komen opzoeken. Logisch dat ze moeten wennen, aan deze "andere wereld", ik zie zelfs dat mama de hakkeschoenen in de botanische tuin aanheeft hahaha... Fijn voor je, dat je nu een week vrij hebt, dat wist ik niet. Geniet vd mooie tijd met je ouders samen, dat zal je een hoop energie geven. Daarna gaat de tijd voor jou ook snel, let maar op. Een hele fijne vrije week gewenst, lieve groetjes, ook aan Fred en Yvo! Tante N

  • 10 Maart 2011 - 12:29

    Melissa:

    Lieve lieve Nicky,

    Ik lees je verlagen echt zo graag =) ze doen mij een beke terug denken aan Malawi (en hoe erg ik 't eigenlijk mis daar) Maar ook aan hoe graag ik andere delen van Afrika eens zou moeten bezoeken ^^

    Heel veel plezier! -x-

  • 10 Maart 2011 - 13:44

    Elly Veldman:

    Hoi Nicky, hopelijk had je leuke dagen met je ouders en hebben jullie er samen van genoten. De foto's die je bij het verslag zijn zien er ook gezellig uit. Voor jou was het waarschijnlijk een hele luxe in het Holiday Inn hotel tegenover wat je in Kameroen gewend bent.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag
    Succes voor de komende 6 weken.

    veel liefs van Elly

  • 11 Maart 2011 - 11:12

    Karin:

    Hallo Nicky, Yvo en Fred.
    Nicky, wat heb je weer een mooi en spannnend reisverslag gemaakt. Heb het met veel plezier gelezen.
    Wat spannend,maar ook om te lachen wat jullie daar allemaal meemaken.
    Als je de foto's bekijkt valt het allemaal reuze mee. Het hotel ziet er goed uit (natuurlijk niet zo als we hier gewend zijn) en Yvo kan zelfs op de pumps door botanische tuin wandelen(hahaha).
    Maak er nog een mooie tijd van samen met Yvo en Fred. Wat dan komen er nog meer leuke en spannende verslagen over al jullie belevenissen daar in Kameroen.
    Nu weer even wachten op het volgende verslag.
    Groetjes, ook aan Yvo en Fred.
    Karin

  • 11 Maart 2011 - 13:16

    Will Somers:

    Hallo Nicky, spannend allemaal hè. Gave foto's. Gr, Will

  • 11 Maart 2011 - 20:39

    Selma:

    Hallo Nicky
    je kent mij niet maar via Noortje heb ik van jou gehoord. Wat fijn dat je in het Limbe Wildlife Centre werkt en er zo leuk over schrijft. Ik kom er al 10 jaar en herken zo veel in jouw verhalen die erg plezierig zijn om te lezen. Ik wens jou "de tijd van jouw leven" in het prachtige Kameroen met zijn lieve mensen maar ook zo bijzondere dieren. Geef je een kusje aan Batek en Bolo van mij ! Bama kan jou hun verhaal vertellen.

  • 12 Maart 2011 - 08:09

    Sanneke:

    NickyPicky!!!
    Nog maar 6 weekjes! Time flies!
    Ook maar goed, want ik mis je!!! Groetjes aan Fredje en Yfke! (K)

  • 12 Maart 2011 - 11:19

    Michel:

    Super verslag weer!!! Ik zie dat je hebt genoten van de faciliteiten in het hotel :p ik hoop dat je genoten hebt van het bezoek van je ouders! Maak er nog niet te vergeten tijd van de resterende weken. Pas goed op jezelf! We faxen nog!

    Xxx michel

  • 12 Maart 2011 - 16:18

    Nicole :

    Hey Nicky, wij zijn weekje naar Oostenrijk geweest. Heb je geweldige verslagen natuurlijk ook in Oostenrijk gevolgd en via Wifi in hotel gereageerd. Maar ik zie geen berichten van mij, dus ook hier gaat wel eens iets fout. Hoop dat je een fijne week met Fred en Yvke hebt. Geniet ervan,groetjes Nicole

  • 15 Maart 2011 - 11:35

    Jacky:

    Hoi Nicky, Yfke en Freddie,

    Ook wij zijn een weekje weg geweest naar Inzell, W.K. Schaatsen
    Nicky, het is weer een geweldig verslag!!!!!!!!!!!
    Ik zie Yfke al lopen op de hoge schoenen
    door de "Jungle"
    Geniet van deze laatste dagen samen met je ouders in Limbe.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier, en al vast een goede terugreis voor Yfke en Freddie groetjes,
    jan & jacky

  • 16 Maart 2011 - 21:17

    Petra Van Den Bogaar:

    Hallo Nicky,
    Misschien weet jij wel helemaal niet wie ik ben maar jouw papa en mama zeker wel want daar ging ik vroeger veel mee "stappen" en allemaal leuke dingen doen. Van Noelle hoorde ik van jouw grote avontuur: super dapper hoor dat je dit doet!!!!!!!! Ik lees met heel veel plezier jouw reisverhalen. Ik ken jou alleen van toen je echt nog een kleine "uppie" was maar je hebt nog steeds hetzelfde lieve gezicht..... Enne Fred en Ivo, TOP dat jullie in dat verre land bij jullie dochter zijn. Ha, ha, Yfke en d'r Freed ik zie het al echt voor me in die voor ons toch zooooo andere wereld!!!! Ik wens jullie een onvergetelijk reis toe en pas goed om jullie "kanjer"! Heel veel groetjes, Petra.

  • 17 Maart 2011 - 21:19

    Hippo:

    Hallo familie Konings

    Ik hoop dat jullie een geweldige tijd met mekaar hebben kunnen doorbrengen. Het zal wel deugd gedaan hebben om nog eens samen te kunnen zijn. Van op afstand is het moeilijk in te schatten hoe de situatie ter plaatse is. Zoals ik in het verslag heb kunnen lezen hebben jullie aan den lijve ondervonden dat het leven daar niet zo simpel is als hier. Je moet er echt wel iets voor over hebben om je dochter ter plaatse te bezoeken. Petje af dat jullie dit toch maar gedaan hebben.
    Betreffende het incident met de politieagent (crimineel in uniform) mag je eigenlijk van geluk spreken dat hij maar water vroeg. Stel je voor dat hij Champagne had gevraagd, dan had je pas een probleem gehad. 5 euro is natuurlijk duur voor water, Champagne ......... ik durf er niet aan denken.
    Die kunnen we beter zelf eens kraken als Nicky terug is, want dat heeft ze zeker wel verdiend.

    Nicky,
    Als we de foto's zien, zien we duidelijk dat je gelukkig bent. Je hebt het echt naar je zin, ook al zit je in een heel andere wereld.
    We kijken weer al uit naar je volgende verslag en de mooie foto's.

    Groetjes uit Huirtuit
    Marit, Hippo, Silke, Femke, Mats, Wim, Opoe en Omoe.

  • 23 Maart 2011 - 13:22

    Stephanie:

    Nicky !! Eindelijk heb ik u gevonden ! :) Ik wist dat er ergens een website was, mr kvond hem maar nie ! :p Amai, het lijkt mij zo tof en cool daar !!! Maar ook wel zwaar denk ik .. Kheb alle verslagen in 1 keer gelezen ! :p Kben zooooo jaloers ! Hebt ge al een goed woordje voor mij kunnen doen? :D Wnt kzie het ook echt wel zitten om nr die stageplaats te gaan hoor ! ;) Mss moet ik al maar eens een email sturen nr hen? Mr naar welk emailadres moet ik dat dan doen? Amai, wel echt chapeau van u dat ge daar echt zo alleen nrtoe zijt nzo hoor ! En uw foto's, zo schattig met die aapjes ! :) Ik kijk al uit nr al uw verhalen als ge trug zijt ! Hihi :) Alé, heeeeeeel veel plezier nog daar en geniet ervan he ! :) Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Limbe

Limbe wildlife centre

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

Last week

22 April 2011

Mac my friend :D

09 April 2011

Aftellen...

26 Maart 2011

Avonturen en werken

10 Maart 2011

Vrije week
nicky

Actief sinds 24 Dec. 2010
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 38927

Voorgaande reizen:

01 Februari 2011 - 01 Mei 2011

Limbe wildlife centre

Landen bezocht: