Hard werken - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu Hard werken - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu

Hard werken

Door: nickykonings

Blijf op de hoogte en volg nicky

05 Februari 2011 | Kameroen, Limbe

Allereerst super dat jullie mijn reisverslag volgen en geweldig om al die lieve reacties te lezen!

Waar zal ik beginnen.. Het is zoveel allemaal, er komt zo ongelofelijk veel op me af, nog meer dan ik me ooit had kunnen voorstellen! Mijn aankomst op de luchthaven van Kameroen was wel even schrikken. Enorm chaotisch en wist echt niet waar ik heen moest. Niemand die iets zei en er stond niets aangegeven.. Uiteindelijk heb ik een paar donkere mensen gevolgd in de hoop dat die wel wisten waar ze naartoe liepen. Bij de paspoortcontrole sprak een Kameroener mij aan die in Duitsland woonde. Hij kwam z'n familie opzoeken en heeft me tot aan de taxi geholpen met alles. Hier was ik heel blij om want zodra we bij de bagage aankwamen vlogen er direct tientallen mannen op me af die me wilden helpen met m'n koffer (hier vragen ze dan naderhand veel geld voor), ze pakken bijna je koffer gewoon uit je handen. Het was wel even wachten op m'n koffer waardoor ik al in lichte paniek was (het zou toch niet dat...)Gelukkig na een half uurtje alle koffers bij elkaar gevonden en taxi zoeken. Dit was iemand die voor LWC (Limbe wildlife centre) werkte. Na 1,5 uur rijden (en vraag me niet hoe, want ze rijden echt als debielen!) eindelijk aangekomen in het vrijwilligershuisje. Hier zit nog een jongen uit Denemarken en een meisje uit Amerika die als dierenarts voor LWC werkt. Aardige mensen, alleen de communicatie verloopt nog een beetje moeizaam omdat m'n Engels echt niet super goed is. Hopelijk wordt dit snel beter!

De volgende dag ben ik direct begonnen met werken. Ik had zelf de keuze of ik een dagje rust wilde, maar hoe sneller ik begin, hoe sneller ik de aapjes kan zien toch? De eerste 2 dagen heb in in de keuken gestaan, quarantaine noemen ze dat. Dit was de hele dag bananen uit sorteren en voedsel bereiden voor de beesten. De mensen zijn allemaal heel vriendelijk en komen allemaal een praatje met je maken. Erg jammer dat ik ze zo slecht versta, ze spreken op een vreemde manier Engels en slikken veel woorden in, waardoor ik niet alles mee krijg wat ze zeggen.. Maar blijkbaar wen je ook hieraan! Gister, mijn 3e dag, heb ik met verzorger Jacob de sectie van de kleine aapjes mogen verzorgen. Dit was heel erg grappig want ze proberen steeds aan je haren te trekken of je vast te pakken als je voedsel in hun kooi legt. Sommige zijn echt gemeen en willen je bijten. Jacob is een rustige verzorger en werkt veel met commando's en gebaren. Ik had al op de weblogs van andere vrijwilligers gelezen dat de verzorgers op deze manier werken dus hier was ik op voorbereid.

Vandaag en morgen heb ik rustdag en volgende week hopelijk voor het eerst werken met de chimps en gorilla's. Ook sta ik binnen de komende twee weken een paar dagen in de quarantaine bij de baby chimps, met deze mag ik dan knuffelen en spelen, oh hier verheug ik me zo erg op! Wat ik ook alweer bijna vergeten was, is dat we afgelopen dagen een klein mona-aapje in ons huis hebben gehad. Hij is in beslag genomen door LWC en is nog niet sterk genoeg om bij de andere aapjes te gaan. Omdat hij nog melk nodig heeft komt hij met ons mee naar huis. Hij is zo grappig, hij klimt overal op en wil alles vast pakken. Liefst zou ik hem mee naar huis nemen :D..

Waarschijnlijk kom ik morgen (en anders volgend weekend) weer naar het internetcafe en dan zal ik wat foto's erop zetten. Heb er nog niet heel veel gemaakt omdat ik mijn camera nog niet tevoorschijn durfde te halen. haha..

Tot snel! Dikke kus en ik mis iedereen heel erg!

• 05 Februari 2011 - 11:07

Noëlle Jongen:

Wat goed, een 1e berichtje uit het verre Kameroen! Ooooh Nicky wat erg, die aankomst op de luchthaven, gelukkig dat die aardige meneer je geholpen heeft. Nu acclimatiseren, je draai vinden, geef het de tijd. Kan me voorstellen dat je je verheugt op de baby chimps! Heel veel sterkte en succes, denk aan je xxx tante Noëlle

• 05 Februari 2011 - 11:07

Petri:

wauw nick, dat klinkt super!!! gelukkig ben je goed aangekomen en werken er leuke mensen daar. leuk om je verhaal te lezen. ik kijk uit naar je volgende verslag en de foto's!!!!pas goed op jezelf nick!!

xx petri

• 05 Februari 2011 - 11:29

Nicole Meurers:

Hey Nicky, heb al 100x op je site gekeken of je al een verslag geplaatst had. Heel leuk je verslag en heel indrukwekkend. Fijn dat jij je zo verheugt op de chimps en andere apen. Ik verheug me al op je volgende verslag en foto's. Veel succes. Groetjes Nicole

• 05 Februari 2011 - 12:47

Linda:

Ha Nicky! Super om te lezen dat het je gelukt is tussen de aapjes te komen :). Ik wens je heeeel veel plezier daar en kijk uit naar je volgende reisverslagen! Liefs

• 05 Februari 2011 - 12:52

Veldman:

Lieve Lieve Lieve Nicky!
    Wat super om eindelijk wat meer van je te horen! Ik vind het zooooo balen dat je mijn smsjes niet ontvangt! Heb met vodafone gebeld vanmorgen, en kan dus zijn dat ze geen overeenkomst hebben met de provider die je daar hebt, en dus geen smsjes doorlaten. Heel raar, want ontvang die van jou wel!
    Als je maar weet dat ik heel veel aan je denk en je mis!
    Het is zeker wennen, maar het komt allemaal goed, want jij bent toch SUPER NICKY! Die kan alles aan :) Hopelijk hoor ik weer snel wat van je!
    Hele grote knuffel!!!

• 05 Februari 2011 - 15:32

Marit:

tof dat we iets vernemen over uw avontuur,we hopen dat je toch je draai kan vinden ,er zijn ondertussen al bijna 5 dagen voorbij dus aftellen geblazen(grapje)we zijn wel trots op jou ,dikke knuffels en kusjes ,hippo,marit,silke moemoe en vava

• 05 Februari 2011 - 18:18

Gertie:

Liefste Nicky, ik ben trots op jou dat je zo op je eentje deze reis maakt, je zal het vast en zeker super goed doen!!!

Gelukkig zijn de mensen daar vriendelijk en kunnen je ze op weg helpen zoals die vriendelijke man op de luchthaven :)

Ohhh die schattige baby aapjes, ik kijk er naar uit in jouw plaats :) :)

Ik denk aan je en mis je al!!!
    dikke dikke kus en knuffel voor men aapje Nicky ;)

• 05 Februari 2011 - 18:28

Laurien:

Lief, het klinkt fantastisch met die aapjes! Jaloeeeeers! Ik hoop dat je snel overal aan went en je nog heel veel leuke dingen gaat beleven!

Ik mis je nu al!
    Have fun!
    KUS

• 05 Februari 2011 - 21:42

Maud:

Hejjj Lieve Nick,

Leuk verslag zeg! Dat klinkt super schattig, met die kleine aapjes. Echt iets voor jou!

Ik weet zeker dat het over een paar weekjes al beter gaat met dat praten met de anderen. Dat gaat vast heel snel!
    In ieder geval blijven wij zeker sms´en, want ik ben natuurlijk razend benieuwd wat je allemaal mee maakt daar in de rimboe :)

Hopelijk ben je al gauw een beetje gewend daar en gaat het een fantastische ervaring worden.

En uh.... foto's, foto's, foto's! Waubach is ongeduldig ;)

Hele dikke knuffel en kus Maud

• 05 Februari 2011 - 22:58

Fatima:

Haaaai Nicky,

Doet echt goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Ik kan niet wachten op de foto's, en als het niet lukt met gewoon verbale taal. Je weet met handen en voeten communiceren hahaha. Gaat helemaal goed komen!

Ik herken by the way wel wat taferelen haha, zoals bij het vliegtuig zulke dingen flikten ze je ook in Marokko. Ach ja, hoort erbij laten we het daar maar op houden! Geniet van je verblijf, geef die kleine baby aapjes een hele grote knuffel van mij!!

xxxxxx Tot het volgende verslag!

• 06 Februari 2011 - 11:40

Jacky:

Nicky het is hartstikke leuk om op deze manier te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Ik kan me voorstellen dat het leven in Kameroen een hele omschakeling is, maar jij bent een doorzetter, dat heb je in de laatste jaren tijdens je studie wel bewezen. Geniet van alle chimps. Wij zijn erg benieuwd naar de eerste foto's, heeeeeeel veeeeel succes
    xxx Jacky

• 06 Februari 2011 - 14:09

Yvonne:

Lieve Nicky,
    Super dat je via skype zaterdag aan pa en mij je eerste indrukken van Kameroen kon vertellen! Tuurlijk is het erg wennen in het begin, maar je zult zien dat het steeds beter gaat!
    Ben me er echt op aan het verheugen je over 4 weekjes daar te mogen komen opzoeken, je zult ons veel te vertelen hebben. Schatje, we horen hopelijk weer snel van je, groetjes aan Bama en knuffel voor meneer Nielson.
    xxx ma

• 06 Februari 2011 - 22:37

Danita:

Hey Nicky,

Echt leuk om je verhaaltje te lezen. En delen zijn ook erg herkenbaar ;-)
    Geloof me, dat Engels spreken gaat snel verbeteren. Voor je het weet, praat je het vloeiend!
    Heel veel succes nog daar, en hoop snel weer een berichtje van je te lezen..
    De casino diensten zijn trouwens wel erg saai geworden zonder jou..

Liefs Danita

• 07 Februari 2011 - 07:12

Big Neef ERIC:

hey die Nicky, leuk verslag heb je gemaakt, als je er volgende keer foto's op zet met jou en de aapjes, zet er dan wel effe een klein pijltje bij wie jij bent (sorry, grapje)!!! heeeeeel veel plezier en geniet ervan, groetjes Debbie en Bokito

• 07 Februari 2011 - 07:14

Big Neef ERIC:

sorry had graag een stuk meer geschreven, maar verzorger huub staat hier nerveus te wachten met zijn verse bananen

• 07 Februari 2011 - 07:39

Sofie:

Heey blondie!
    Leuk om je verslag te lezen! Zo te horen, heb je al veel meegemaakt de eerste dagen.
    Vet, zo'n aapje als roommate!
    Ik kijk ook erg uit naar de foto's. Dikke kus en het ga je goed!
    x x x Pietje

• 07 Februari 2011 - 11:06

Karin:

Nicky,wat leuk je eerste reisverslag uit Kameroen.
    En wat heb je al veel meegemaakt in die korte tijd dat je daar bent !!!
    Kan me goed voorstellen dat alles zo anders is, dan hier bij ons. Maar ik weet zeker, dit is wat je altijd al heel graag wilde doen, dus het wordt een super mooie tijd daar in Kameroen.
    Geniet van alles....

Wij kijken uit naar je volgende reisverslag en natuurlijk naar de foto's.
    Heel veel succes.
    xxxxxx Geert en Karin.

• 07 Februari 2011 - 20:29

Oma:

Lieve Nicky, ook al heb ik zelf geen internet, toch een berichtje van oma. En natuurlijk hoor ik alle nieuws en verhalen! Heel veel succes, lieve groeten, zon in het hart, oma Marjan

• 10 Februari 2011 - 16:52

Iris:

Hi meid!

Ik dacht eens even lezen hoe het met jou gaat en hoe het je bevalt!
    Zo te zien helemaal super...
    Ik vind het onwijs knap van je dat je deze stap neemt... geweldige ervaring!
    Geniet ervan en ik zal je site bijhouden om zo nu en dan te zien hoe het met je gaat!
    Dikke knuffel!