Steeds een stapje dichter bij mijn droom - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu Steeds een stapje dichter bij mijn droom - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu

Steeds een stapje dichter bij mijn droom

Door: nickykonings

Blijf op de hoogte en volg nicky

11 Februari 2011 | Kameroen, Limbe

Hoi allemaal, we zijn alweer bijna een week verder, moet zeggen dat het toch wel snel gegaan is! Mijn vrije dagen zijn nu veranderd van zaterdag/zondag naar vrijdag/zaterdag, dit was omdat ze op de zondag verzorgers te weinig hebben, ach mij maakt het niet uit, elke dag is hier toch hetzelfde!

Ik heb ondertussen 2 dagen met de guenons (kleine aapjes), 2 dagen met de gorilla's en 1 dag met de chimps gewerkt! Prachtig! Wat erg indrukwekkend bij de gorilla's was, is het bekertje yoghurt dat ze iedere dag krijgen. Sheela (de grote zilverrug) drinkt bijna uit je hand, prachtig om zo'n enorm beest dit te zien doen! Het is hard werken op de afdeling van de gorilla's. Eerst krijgen ze eten en vervolgens worden alle kooien schoon gemaakt. Volgens verzorger Bama had ik een special way of cleaning. Uhm, en dat is positief Bama? Yes it is! :) Nice! Na middag lunch krijgen de gorilla's weer eten en dan is het tijd om te observeren. Uiteindelijke houdt dit niet meer in dan rusten. Ik heb leuke gesprekken met Bama gehad over het leven in Nederland en Kameroen. Ongelofelijk hoe deze mensen denken over homo's, huwelijk, vrouwen, enz. Gelachen heb ik zeker, dat is één ding dat zeker is! Gister was de eerste dag dat ik met de chimps mocht werken! Jezus wat zijn deze beesten druk! De hele dag spelen ze, maken ze ruzie, schreeuwen om niets, echte druktemakers, maar dat is waarom ik ze zo leuk vind:D Een dag bij de chimps begint ook met eten en dan worden alle kooien schoon gemaakt. Dit is hard werken maar zo de moeite waard! Ze houden heel erg van aandacht en vinden het heerlijk als je ze kriebelt of gewoon hun hand vast houdt. Toen ik aankwam bij de kooien staken ze hun hand door de tralies, prachtig hoe deze lijkt op die van een mens. Hij is alleen een beetje groter en harder, maar het is een prachtige ervaring om deze vast te pakken.. Hier heb ik echt van genoten en iedere keer als ik de kans kreeg heb ik hun gezicht of hand aangeraakt, ze vinden het geweldig om te spelen of om gekriebeld te worden. Iedere chimp ziet er ook anders uit, het zijn er helaas teveel om hun namen te onthouden maar ze zijn echt allemaal uniek. Er is één chimp die echte mensen ogen heeft (miles), hij is dan ook gemakkelijk te herkennen. Misschien dat ik over 2 maanden al de namen weet, maar het zijn er ongeveer 50, dus het wordt moeilijk!
Ik heb echt enorm genoten van het werken bij de chimps, gewoon om dicht in hun buurt te zijn en hun grappige maniertjes te zien, iedere keer weer sta ik versteld hoe erg ze op ons lijken! Zondag nog 1 dag met de chimps werken en dan nog 2 dagen te gaan met de drills en mandrills en dan eindelijk de quarantaine waar er met de baby chimps gespeeld kan worden! Steeds een stapje dichter bij mijn droom om een chimpansee te knuffelen:)

Het eten dat we tijdens lunch op het centre krijgen is niet zo geweldig moet ik zeggen. Als je geluk hebt is er rijst met bonen of één of ander spicy goedje, maar als je pech heb is het foefoe (geen idee of ik het goed spel), dit is echt afschuwelijk. Kan ook niet uitleggen wat het nu precies is want het smaakt nergens naar. Alles is super suuuper spicy dus één hap eten, en een slokje water drinken! Het meeste van de tijd ga ik met Daniel naar de bakker, hier hebben ze echt heerlijk eten, onder andere brood met chocolade en boter in, dit is perfect om mijn chocolade verslaving tegemoet te komen! In de avond gaan we vaker met Daniel, Sofie en Amely uit eten, koken heb ik tot nu toe nog niet gedaan omdat ik nog geen supermarkt heb gevonden waar ze 'normaal' voedsel hebben. Vanavond gaan we naar een danscafé, ik heb gehoord dat dit ook een hele ervaring is, ben eens benieuwd!

Langzaam aan begin ik een beetje aan alles te wennen. Gister kon ik voor de eerste keer een echte douche nemen. Dus niet wassen met een emmer water en bekertje! Het was echt heerlijk, ongelofelijk dat douchen zo lekker kan zijn! Tot nu toe mis ik dat het meeste! Soms is de warmte ook echt niet te doen! Afgelopen 3 dagen was het echt verschrikkelijk warm! Ik ben dan ook iedere dag helemaal kapot, en zo hard gewerkt heb ik dan niet eens!


Ik ga proberen een paar foto's bij dit verslag te plaatsen, maar ik heb gehoord dat het erg traag gaat, dus we zullen zien!

Tot volgende week!



  • 11 Februari 2011 - 13:10

    Noëlle Jongen:

    Lieve Nicky! Super weer een reisverslag en bijna droom bereikt! Zo te lezen, ben je toch al enigszins gewend, gelukkig. Blij voor je, dat je al wat meer gesprekken kunt voeren en je zelfs een compliment krijgt van Bama, over je schoonmaak wijze hahahaha....Eet maar veel chocoladebroodjes vd bakker en bananen, anders val je kilo's af. Wat zul jij stinken (grapje) als je alleen hebt kunen wassen zonder douche...moet er niet aan denken, maar alles went natuurlijk en dan besef je pas, hoe goed wij het hier hebben. Ik vertrel oma over je berichten en heb het 1e verslag geprint en opgestuurd, vond ze leuk! Veel plezier vanavond in het danscafe, doe voorzichtig, lieve groetjes, xx tante N

  • 11 Februari 2011 - 13:15

    Yvonne:

    Hallo schatje, fijn om te lezen dat het langzaam begint te wennen! Geweldig, bijna is het zover...de quarantaine! Spelen met de chimps, ben benieuwd naar de foto's ! Kun je je voorstellen Nicky, morgen over 3 weekjes en pa en ma zijn onderweg naar Kameroen. Schatje, wat zul je ons veel te vertellen hebben !!!!
    xxxxxxxx ma

  • 11 Februari 2011 - 13:20

    Marit:

    hallo Nicky ,geweldig verslag,het doet me goed om zo'n positief brief te lezen,ik wordt een beetje jaloers als ik je zo hoor praten over de apen ,ik zou ze ook wel eens willen aanraken ,er wordt hier elke dag over jou gesproken(doen je oren nog geen pijn?)We zijn dan ook heel trots op jou Hele dikke knuffel en kusjes xxxxx Hippo,marit,silke,moemoe en vava

  • 11 Februari 2011 - 13:26

    Ome Hugo:

    Hey Nicky,
    Leuk om te horen dat je al gewend bent daar. Wees maar blij met die bakker want dat eten klinkt idd niet echt geweldig. Doe voorzichtig aan daar en geniet ervan. Grtz. Hugo

  • 11 Februari 2011 - 13:30

    Geert:

    Nicky, mooi om te horen dat het je na wat aanpassing toch goed bevalt daar in het verre (zwarte) Kameroen.

    Karin en ik hebben eens op youtube gekeken en het is hardstikke leuk om daar de zilverrug te zien waar jij het over hebt en die verzorger Bama.

    Er staan heel veel leuke filmpjes op youtube(na wat zoeken vind je er veel).

    Hopelijk bevalt het je niet TE goed hahahaha,want ik wil graag mijn mooie petekindje :) snel weer eens zien.

    Dikke kus , Geert

  • 11 Februari 2011 - 13:49

    Sanneke:

    Lieve Nicky,
    altijd fijn om van je te horen. Vooral omdat de communicatie met onze telefoons ook zo soepel verloopt :P
    Hoop je snel te zien/horen vis Skype! En de groetjes aan mn familie daar :P
    groete Knuffel

  • 11 Februari 2011 - 13:55

    Nicole:

    Hey Nicky, heel leuk verslag weer ,echt super. Zie dat je goed gewend bent. Heeeerlijk zo'n douche hè??? Kunnen wij ons natuurlijk niet voorstellen dat je niet kunt douchen. Heel veel plezier, ik verheug me op de foto's.Tot volgende week, xxxxxNicole

  • 11 Februari 2011 - 14:16

    Mats:

    Hoi lieve nicky..
    Ik ben heel erg blij dat je al zo snel met de aapjes mag werken!
    Dat zorgt zeker voor een positieve en motiverende instelling :p
    Heel snel zal je een aapje mogen knuffelen en dan weet ik dat jij op die moment het gelukkigste meisje van de wereld zal zijn!
    Hopelijk lukt het om wat foto's online te zetten zodat we een beter zicht krijgen over wat je daar eigenlijk allemaal uitsteekt..
    Ik kijk ook al uit naar je volgende verslag!

    mis je xx

  • 11 Februari 2011 - 14:18

    Michel:

    Eey Nicky,

    Volgens mij bevalt het je al een heel stuk beter!!! ;) Gelukkig! Echt super om te lezen hoe je langzaam aan je droom aan het verwezelijken bent. Ik ben benieuwd naar de foto's van jou,de apen en je villa. Heel veel plezier met de baby chimps en het dansen vanavond :P Hou je goed he!!!

    xxx Michel

  • 11 Februari 2011 - 14:36

    Daphne:

    Heee Nicky!!! Wat vet om dit te lezen, en wat een toeval dat jij ook in Limbe zit! Een vriendin van me, Jelke Brandehof, zit ook in Limbe! Echt grappig :)! Als je behoefte hebt aan een andere Hollander, moet je me maar iets laten weten op facebook, dan stel ik jullie wel aan elkaar voor. Kus!

  • 11 Februari 2011 - 14:40

    Iris:

    Je verhalen worden alleen maar leuker en spannender... sjiek zeg! Knoevel maar lekker met die lieve aapjes allemaal om je heen!

    Kus!

  • 11 Februari 2011 - 15:18

    Bianca:

    Lieve Nicky,

    Ondanks het alweer een hele tijd geleden is dat ik je gezien heb, volg ik je verslagen op de voet. Leuk om te horen dat je het zo goed hebt in Kameroen! Super dat je de stap hebt gezet om op buitenlandse stage te gaan. Ik begin zelfs al een beetje jaloers te worden... :).
    Elke keer ik Eddy in Take me out zie op 'den holland' moet ik aan je denken :). Als je terug bent moeten we eens afspreken zodat je al je verhalen kan vertellen en je je foto's kan showen hé!

    Dikke kus !

  • 11 Februari 2011 - 16:00

    Jacky:

    Nicky, geweldig om het 2de verslag te lezen, en volgens mij begint het ook al langzaam te wennen.
    Geniet van alle fijne momenten met de chimps. Blijf goed eten, en laat ze je goed smaken de chocolade broodjes, want je hoeft niet méér af te vallen.

    Als ik de foto`s zie begrijp ik waarom je dit allemaal doet.
    We worden bijna jaloers hier in dit kikkerlandje

    heel veel xxxx en groetjes van Jacky

  • 11 Februari 2011 - 16:12

    Oma Marjan:

    Hallo Nicky.Wat een leuk reisverslag. Zo positief,maakt mij blij.Fijn om op de hoogte te blijven.Zon in het hart. OmaMarjan

  • 11 Februari 2011 - 17:30

    Vati:

    Hai schatje, we ( Moeke en Vati) zijn zielsgelukkig voor jou dat het allemaal een beetje begint te wennen want als jij je ongelukkig voelt zijn wij dat al helemaal.
    Je kunt je niet voorstellen hoe wij er naar uitkijken om naar Kameroen af te reizen om bij jou en de apen een paar dagen door te brengen.doe de groetjes aan ALLE apen en zeg maar dat we eraan komen.Gruss Vati

  • 11 Februari 2011 - 17:52

    Marit:

    ik heb blijkbaar te vlug gereageerd,ik had de foto's nog niet gezien ,toffe foto's trouwens,Hippo vraagt wie dat meisje in de t'shirt is(grapje) marit

  • 11 Februari 2011 - 18:13

    Karin:

    Kenke, Wat een mooi en lang reisverslag. Zo te lezen begin je al goed te wennen daar in Kameroen. Natuurljk zijn er altijd wel dingen die wat langer de tijd nodig hebben om aan te wennen....zoals het eten, de taal,de warmte en natuurlijk het onderwerp douche. Wel jammer voor dat reiskoffer vol met haarspray,shampoo,en al die andere spulletjes (hahaha).
    Super om te lezen over al je ervaringen en de foto's te bekijken.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en natuurlijk ook naar de volgende foto's.
    Heel veel plezier de komende week en doe voorzichtig.
    xxxxx Karin

  • 11 Februari 2011 - 20:39

    Nick:

    eey Nicky,
    oo wat schattig mr nilson!!!!
    lekker muziek luisteren!!
    lijkt me echt leuk om daar te zijn!!
    veel suc6

  • 12 Februari 2011 - 15:11

    Elly-mams V. Sandra:

    Hoi Nicky
    Vanaf nu ga ik elke week je verslag en ervaringen van Kameroen lezen.
    Leuk de bijgevoegde foto's.
    Heel veel succes met de dieren en vooral met je Engels.
    De aapjes kun je toch beter in Afrika laten al zijn ze zo schattig.
    Heerlijk voor je dat je eindelijk onder de warme douche kon.
    Veel liefs en tot je volgende bericht.

  • 12 Februari 2011 - 20:41

    Fatima:

    Haaai Nicky,

    Super om je tweede verslag te lezen. Gelukkig ben je al wat meer gewend! Ik lees je verslagen echt met veel enthousiasme en lach me ook stuk om je typische reacties hahaha.

    Pas goed op jezelf en zorg dat je goed blijft eten. Vaak is er iets verderop wel een supermarktje of een markt waar je verse gezonde producten kunt halen. Have fun, geniet van je tijd daar.

    Knuffel xxxx Fatima

  • 12 Februari 2011 - 22:42

    Anja En Frank Bosman:

    wat leuk om jouw belevenissen zo te kunnen volgen! Je trotse vader had ons al een paar keer op de hoogte gebracht. Ik hoop dat je echt van deze ervaring kan blijven genieten.
    Heel veel succes.
    groetjes anja, frank en floortje.

    Ik zal floortje morgen de foto's laten zien, zal ze geweldig vinden!
    we zien je vader en moeder morgen ivm Frank z'n verjaardag, dan kom je zeker weer ter sprake.

  • 14 Februari 2011 - 08:46

    Gerd Blockhuys:

    veel geluk daar hé Nicky :)

    Tof om zo op de hogte te kunnen blijven van je avonturen :p

  • 15 Februari 2011 - 12:37

    Maut:

    Lieve Nick,

    Sjieke foto's!

    Ben benieuwd hoe het er aan toe gaat in een Kameroens danscafe :)!

    Dikke kus, Maut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Limbe

Limbe wildlife centre

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

Last week

22 April 2011

Mac my friend :D

09 April 2011

Aftellen...

26 Maart 2011

Avonturen en werken

10 Maart 2011

Vrije week
nicky

Actief sinds 24 Dec. 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 38945

Voorgaande reizen:

01 Februari 2011 - 01 Mei 2011

Limbe wildlife centre

Landen bezocht: