Mijn droom is uitgekomen!!! - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu Mijn droom is uitgekomen!!! - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu

Mijn droom is uitgekomen!!!

Door: nickykonings

Blijf op de hoogte en volg nicky

18 Februari 2011 | Kameroen, Limbe

Fantastisch dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn in mijn aapjes avonturen! Verheug me iedere keer weer om de leuke reacties te lezen! Super!

Het was een lange maar leuke week dus heb veel te vertellen, maar zal m’n verhaal beetje inkorten want denk dat niemand op ellenlange verhalen over chimps zit te wachten..
Zondag met hoofdverzorger Jonathan voor 3e dag bij de gorilla’s gewerkt. Leuke werkdag, leuk gekletst en eindelijk eens iemand die niet steeds naar m’n nr. vroeg… Veel relaxter de werksfeer op deze manier, I loved it! Jonathan is ontzettend aardig en hij doet z’n werk ontzettend graag. Het hoogtepunt was dan ook weer het yoghurtje dat ik deze enorme beesten op het einde van de dag mocht geven, check m’n foto’s ;)..
Maandag alweer bij gorilla’s gewerkt met Bama.. Happy Valentine’s dag baby! Huh, vieren ze hier Valentijn? Ja dus! Haha..Vrouwen kopen cadeautjes voor elkaar en mannen hechten er wat minder waarde aan, net zoals in Nederland toch..?! Na werk met Bama mee iets drinken in de local bar, blijft toch raar zo als enige blanken tussen allemaal donkere mensen (vooral mannen), maar wel een aparte ervaring! In elke café staat voetbal op, papa wat zul jij blij zijn als je hier bent over 2 weken!
En toen was het zover.. Dinsdag 15 Februari eerste dag quarantaine! Chimps knuffelen.. De dag begon een beetje verwarrend. Een werkdag begint om 08.00, eerst wordt de vlag van Kameroen omhoog gehesen tijdens een doodse stilte en dan worden de namen van de verzorgers opgenoemd en de afdeling waar ze die dag werken. Mijn naam werd weer genoemd met Bama op de gorilla sectie. Helemaal niet erg, ik hou van de gorilla’s maar eigenlijk hoor je de eerste 2 weken op iedere sectie twee dagen te werken en na deze twee weken mag je zelf kiezen waar je het liefste de rest van de tijd werkt. Ik stond nu al voor de 5e dag bij de gorilla’s en had de sectie van de drills en quarantaine nog niet gehad! Gelukkig merkte Sofie dit op en werd ik dus op quarantaine gezet! Dit was dan ook één van de bijzonderste dagen tot nu toe! Hard werken, dat is één ding dat zeker is! EN niks te observeren naar lunchtijd, geen rustpauzes, aan één stuk doorwerken. Op de quarantaine afdeling worden de kooien ook twee keer per dag schoon gemaakt, Oef, wat een werk! Maar eindelijk was het dan zover. Tijd om met de drie baby chimps te spelen. Verzorger Ben (de man van de vele woorden) waarschuwde me dat ik alles uit m’n zakken moesten halen, want ze doorzoeken werkelijk alles! Dit inclusief haarspeldjes, noem maar op, alles dat los zit krijgen ze te pakken. Ik had nauwelijks een voet in hun verblijf gezet en Gha pakte m’n hand om me een rondleiding te geven. Miles (de bijter) zag me en vloog in m’n armen. Dan is er nog Gambe, die de beste knuffels ooit geeft! Ik denk dat ik 30 min. in hun verblijf doorgebracht heb en toen was ik ook helemaal kapot! Je moet ogen in je rug hebben, want als je met de ene bezig bent, springt de ander vanaf een hogere obstructie op je rug, gelukkig is Miles, die dit graag doet, niet zo heel erg zwaar! Gambe, de chimp die de beste knuffels geeft, is het zwaarste helaas. Wat was het heerlijk om dit harige mensje vast te pakken. Hij keek me aan en begon met z’n zwarte vingers al het vuil uit m’n gezicht te halen (wat ik waarschijnlijk door het stoeien met drukke Miles in m’n gezicht had gekregen). Gha kent z’n eigen krachten niet zo goed en geeft je af en toe een flinke klap op je rug om tikkertje te spelen. Al had hij me blauwe plekken geslagen, I don’t care, ik was even het gelukkigste meisje van de wereld! Dit is wat ik 4 jaar geleden Doutzen Kroes zag doen in het programma ‘Waar is de Mol’. Het was haar droom om gorilla’s in het wild te zien en Johnny had geregeld dat ze eerst naar een chimpansee reservaat gingen. Ik vergeet die beelden nooit meer. Ik was gelijk verkocht en wist absoluut zeker dat ik dit ook wilde! Ik vond apen altijd al geweldig om naar te kijken, maar nu had ik heeel erg de drang om ze ook echt aan te raken en te knuffelen! Mijn droom is uitgekomen en dit vergeet ik nooit meer. Nu weet ik weer waar ik die 4 jaar in Gent keihard voor gewerkt heb! Dit neemt niemand mij meer af!
Werken met verzorger Ben was ook weer een aparte ervaring. Hij communiceert liever met gebaren dan met woorden. Als hij wilt dat ik iets pak, dan wijst hij er gewoon naar en hij gebruikt het liefste zo min mogelijk woorden. Amely zegt dat hij gewoon verlegen is, dus heb m’n best gedaan beetje tegen ‘m te praten, op het einde van de dag sprak hij in hele zinnen, wauw!
Woensdag 2e dag quarantaine met verzorger Kili. Die praat al iets meer! Ook stelde hij voor om foto’s van mij en de chimps te maken, hier was ik heel blij mee en jullie vast ook, want foto materiaal is net iets interessanter dan alleen maar een verhaal lezen toch? Het was een gezellige maar zware werkdag. Kili is een harde werken en ik wilde bewijzen dat ik dat ook was. Als er zware dingen gedragen moeten worden willen de meeste verzorgers mij dat niet laten doen, maar ik wilde het toch zelf doen, omdat ik echt geen slappeling ben! Oke, dit heb ik de dag erna wel gemerkt, ik had enorme spierpijn en had de hele dag geen energie! Het tutje uit Nederland is hier in ieder geval niet! Ik ben nu manwife Nicky, haha!

Gister eerste dag op afdeling van de drills, mandrills en baboons gewerkt met Simon. Nog steeds helemaal kapot van werken met Kili. Simon is gelukkig een verzorger met de instelling; It’s not good te be tired after work, Nicky! Ik heb niets tegen hard werken maar vandaag klonk dit als muziek in mijn oren! Het leek ook weer warmer dan anders en alles viel zwaar. Simon heeft dan ook het meeste schoonmaakwerk gedaan, omdat hij aan me zag dat ik helemaal kapot was. Ik moet zeggen dat dit ook niet de afdeling met de liefste aapjes was. Als je ze tijdens voeder tijd een banaan toewerpt, krijg je een dikke steen terug! Tijdens het schoonmaken van hun kooien kreeg ik geregeld een paar dikke stenen naar m’n hoofd toegeworpen, erg vriendelijk en al helemaal omdat ik ook nog hun drolletjes aan het opruimen was! De dag ging gelukkig snel voorbij en voelde me erg populair door de vele schoolkinderen die allemaal met ‘the white girl’ op de foto wilde. Simon verbeterde ze vriendelijk dat het gewoon Nicky is, en niet white girl!Blijkbaar hebben ze in vele dorpen nog nooit een blanke gezien en ik was dan ook heel bijzonder voor hun!
Ik kan nog veel meer vertellen maar wil jullie niet vervelen met te lange verhalen, next week more!

Oh ja, heeeel erg goed nieuws (voor mezelf dan)..Ik ben geslaagd voor al m'n examens, dus alleen m'n eindwerk nog en dan ben ik klaar!!! :D Soooo Happy!!!!! En nogmaals, iedereen SUPER bedankt voor de geweldige reacties!!! IK heb het erg naar m'n zin hier maar kan ook niet wachten om gewoon lekker terug naar m'n vertrouwde leventje te gaan!

dikke kus

  • 18 Februari 2011 - 12:13

    Bren-aap ;-):

    heey Nicky!!! Wat cool allemaal, een echt avontuur als k zo lees. Ben wel n beetje jaloers, ik avontuur-junkie XD Monkeys rule!

    tot gauw!
    xx

  • 18 Februari 2011 - 12:13

    Noëlle Jongen:

    Hi "gelukkigste meisje vd wereld"! Wat heerlijk om dit mooie verslag te lezen Nicky! Wat heb je al veel gedaan en meegemaakt en wat moet je hard werken, maar dat wordt wel beloond met al die apenknuffels:) Dit wordt een onvergetelijke ervaring! Heel veel succes komende weken. Nog even en Yvo & Fred komen je opzoeken...yes!

  • 18 Februari 2011 - 12:17

    Yvonne:

    Hallo schatje,

    Wat weer een boeiend verslag over je werkdag daar in kameroen! Ik ben ook echt opgelucht dat je langzaam je draai gaat vinden daar. Ben benieuwd naar je foto's met de gorilla's, waarschijnlijk ben je die nu op je blog aan het zetten. Ik zie er naar uit om ze strakjes te bewonderen!
    Lief schatje, tot over 2 weekjes,

    xxx mamma

  • 18 Februari 2011 - 12:21

    Mats:

    Hoi lieve Nicky..
    weer een fantastisch verslag dat je hier geschreven hebt!!!! nu nog wachten op alle foto's, met dat trage internet ;)
    Ik hoor jou dadelijk wel!! xx

  • 18 Februari 2011 - 12:26

    Brian:

    Wederom een mooi verslag white monkey;-p Veel plezier nog daar de komende tijd! hug bono;-)

  • 18 Februari 2011 - 12:29

    Nicole:

    Hey white girl,als eerste natuurlijk van harte gefeliciteerd dat je alle examen's gehaald hebt, SUPER!!! Je moet wel hard werken zie ik hè.Maar dat hoort er natuurlijk bij.Ik heb je verslag weer "lachend" gelezen, vind het weer erg leuk. Veel plezier, je kunt nu aftellen op de komst van Fred en Yfke.

  • 18 Februari 2011 - 12:36

    Marit:

    weer een heerlijk verslag over uw aapjes
    bij deze wil ik jou van harte feleciteren met de uitslag van uw exaam dat heb je weer chique gedaan,het zal voor jou wel een grote last zijn die van je schouders valt,die zorgen moet ge niet meer dragen
    zo te lezen ben jij ook een atractie ginder als blondine in de jungle:)
    ons silke zal weer wel jaloers zijn als ze ziet hoe jij drinken geeft aan zo'n groot dier,echt mooi
    dikke knuffels ook van ons en dikke kusjesxxxxxxxxx
    hippo,marit,silke,moemoe en vava(die lezen jou verslag met veel interesse)

  • 18 Februari 2011 - 12:52

    Jill Buck:

    Hee Nicky!
    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Gave foto's van jou en de aapies! Geniet er nog van en doe nog veel mooie ervaringen op!
    Liefs Jill
    Oja gefeliciteerd met t halen van je examens!

  • 18 Februari 2011 - 13:37

    Raymonda:

    Hallo Nicky,

    Heb net genoten van je reisverslag. om jaloers op te worden. Mooie foto's trouwens. Dit is een ervaring die je altijd zal bijbljiven en die ze je nooit meer kunnen afnemen. Dikke proficiat met de uitslag van je examens! Geniet er nog van meisje.

    Veel liefs,
    Sofie,Kevin,Luc en Raymonda

  • 18 Februari 2011 - 14:06

    Laurien:

    Lief
    Je verhalen zijn fantastisch!! Ik ben super trots op je dat je je examens allemaal gehaald hebt!

    Het was leuk je te spreken via Skype net. Hoop dat ik je snel weer spreek!
    Kus


  • 18 Februari 2011 - 14:46

    Hannelore:

    Hoi Nicky!
    Het is SUPER je te horen/zien dat je het daar goed naar je zin hebt!
    Geniet van deze unieke ervaring!!
    Ik wens je nog het allerbeste!
    Groetjes, Lore

  • 18 Februari 2011 - 15:38

    Vati:

    Nick, ik heb zelden zoveel geluk uit ogen zien stralen als wanneer jij bezig bent met de chimpansees.

  • 18 Februari 2011 - 15:50

    Elly Veldman:

    Geweldig Nicky, profiat dat je geslaagd bent voor al je examens.
    Voor de stage in Kameroen zul je vast en zeker ook voor slagen.
    Geweldig dat je droom is uitgekomen om met de aapjes te kunnen werken en knuffelen, de foto's zijn héél erg leuk. Nog veel succes voor de komende weken, geniet er maar van.
    Een dikke knuffel van jou om je te feliciteren, xxxxxx veel liefs van Jan en Elly

  • 18 Februari 2011 - 16:11

    Sanny:

    Go Nicky, Go Nicky!!!
    Veldman hier is trots op je! En nog meer jaloers eigenlijk :P
    Live your dream!!! (K)(K)(K)

  • 18 Februari 2011 - 17:13

    Bianca:

    Wauw Nicky, wat een fantastische ervaringen!!! De foto's zijn echt super, je straalt! :)

    Verder nog een dikke proficiat voor je schoolresultaten! Nog effe door dat eindwerk ploeteren en je bent afgestudeerd!

    Dikke kus,

    Bianca


  • 18 Februari 2011 - 18:14

    Broer Roy:

    mooie foto's zuster!!! ben trots op je!!!!

  • 18 Februari 2011 - 19:39

    Jacky:

    Nicky Proficiat met het behalen van de examens. Ik vind het geweldig om te zien en ook te lezen dat je het naar je zin hebt. Als ik je verslagen lees, krijg ik nog steeds meer bewondering voor je:
    Je bent een doorzetter, dat heb je tijdens je studie bewezen, en nu al die weken in Kameroen...... in een woord:
    SUPER xxx je pete-tante

  • 18 Februari 2011 - 20:34

    Linda:

    Nicky! Super om je leuk geschreven verhalen te lezen en te zien dat je droom eindelijk is uitgekomen :)! En gefeli met je examens ntuurlijk... Blij voor jou! Liefs

  • 18 Februari 2011 - 22:50

    Daphn:

    Echt te gek...! Ik zou ook wel zo'n Chimp willen knuffelen!! Super dat je droom in vervulling gegaan is! Ik wens je nog heel veel plezier daar :-). Dille kus

  • 18 Februari 2011 - 23:39

    Fatima Mourid:

    Heeey lovely white chick!!

    Haha moet toch wel lachen om je verslagen, maar tegelijk lees ik ze vol bewondering en respect voor je! Ben trots op je en heel blij voor je dat je je droom hebt kunnen verwezenlijken. Geniet ervan en gefeliciteerd met het behalen van je examens!

    Have fun, enjoy and learn a lot!

    xxx knuffel van Faat

  • 19 Februari 2011 - 08:18

    Hippo:

    Beste, beste Nicky,

    Geweldig goed nieuws, je bent geslaagd voor je examens. Alsof wij daar ooit aan getwijfeld hebben. Wij wisten al lang dat je dit met glans zou doorstaan. Iemand die zo hard werkt moet beloond worden.
    Met andere woorden, wij zijn allemaal APETROTS op JOU. Je ouders en familieleden, je vrienden, kennissen, ... maar ik ken er eentje die SUPERTROTS op JOU is.
    We genieten ook allemaal van je reisverslagen. De foto's zijn uiteraard interessant, om een beeld te krijgen van hoe je daar werkt en leeft. Ik vraag me eigenlijk af of er nog een plaatsje is tussen de aapjes. Wie zou er nu geen aapje willen zijn met zo'n geweldige verzorgster? Ik dacht ook al iemand te herkennen op de foto's, maar dat zal ik me maar inbeelden.
    Ja van foto's gesproken. Natuurlijk wil iedereen met jou op de foto. Die mensen hebben nog nooit een 'engeltje' gezien, laat staan van gehoord.
    Nu nog even serieus. Iedereen zag het aankomen. Na vier jaar België (ondertussen reeds 250 dagen zonder regering), was de stap naar de aapjes in Kameroen voor jou niet zo groot. Je hebt al ervaring zat.
    Nicky geniet ervan, laat geregeld iets van je horen, het ga je goed.

    Tot ziens en de groetjes uit Huirtuit.

  • 19 Februari 2011 - 10:04

    Karin:

    Kenke.
    Wat een mooi en lang reisverslag. En dan die foto's, echt super. Ik heb ze al meerdere keren bekeken. En dan denk ik, gelukkig ze heeft het nu echt naar haar zin.
    Het is zeker hard werken maar wel een super ervaring om daar te zijn in Kameroen.
    Nicky, gefeliciteerd met het behalen van je examens. Goed gedaan Kenke.
    Nu maar weer wachten op de volgende foto's en reisverslag.
    xxxx Geert en Karin.

  • 19 Februari 2011 - 10:47

    Geert:

    Hee Petekindje,

    Wat een leuk verslag weer van jou.

    Allereerst gefeliciteerd met je behaalde examens.
    Maar wat kan jij leuk schrijven zeg(volgens mij ligt er ook nog een toekomst voor je als schrijfster haha).Het is gewoon genieten als je jou verhalen leest.heel leuk met al die foto's,je kunt goed zien dat je héél gelukkig bent daar, maar ik zie ook dat je moe bent en dat het hard werken is zoals je schrijft.Maar ik denk dat iedereen dit wel over heeft voor zijn droom, al moest ie 20 uur per dag werken.

    Nicky, als ik jou zo met die aapjes zie knuffelen ben ik echt jaloers dat ik niet als aapje geboren ben daar in het LWC.
    Ja, ik zou best zo een aapje willen zijn hahahaha

    Je oompje Geert xxxxxxxxxx

  • 19 Februari 2011 - 12:31

    Rick Hc:

    Hey Nicky!

    Ik heb je verhaal gelezen. Echt super stoer! mooi die foto's met die chimps. Maak er nog een mooie tijd van! Geniet.

    Gr. Rick

  • 20 Februari 2011 - 08:07

    Detlev:

    Ey Nicky, de max wa daj daar allemaal uitsteekt! veel succes alleszins. Ik let op Mats (kzie aan hem dat hij je mist), ma do't worry. Hij is in goeie handen ( de mijne dus :D)

    PS: je "lange" verhalen lezen heel vlot! :D dus je kan ze nog langer maken! hele schone foto's btw.

    grz from the Fonz ;)

  • 22 Februari 2011 - 16:21

    Tiny Uit Chevremont:

    Hai Nicky, wij Sjaak en ik, vinden het helemaal geweldig wat je daar in het 'donkere' Kameroen doet. Het valt me op dat je laatste foto;s je je haar zo netjes/schoon hebt! Als je dan erbij bedenkt dat er dus niet altijd stromend water is. Mij lijkt dat als je weer in Kerkrade bent dat je met deze levenservaring een heel stuk anders in je schoenen staat! Wat zul jij dan weer genieten van 'onze normale' dingen, zoals gaan stappen, shoppen en een warm bad nemen.
    Ik zou zeggen, geniet er nog van en wij zullen je interessante reisverslagen beslist volgen.
    Tiny en Sjaak

  • 23 Februari 2011 - 09:45

    Petri:

    Nicky, GE-WEL-DIG!!!!! Erg leuk geschreven je verslag! Heb me kapot gelachen. Wat een ervaringen! Super die foto's. Nou harde werkster ga zo door en geniet!!!

    Liefs,

    Petri

  • 23 Februari 2011 - 09:48

    Petri:

    Oh ja bijna vergeten: Proficiat met het behalen van je examens!!! Het vele leren is niet voor niets geweest :)

  • 23 Februari 2011 - 15:29

    Vati:

    Hai lieve schat, even iets om goede notie van te nemen. Je familie vrienden en bekenden hebben al meer dan 6000 keer jou weblog bezocht. Volgens mij ben je Popie Jopie! Grus Vati

  • 24 Februari 2011 - 22:28

    Michel:

    Ey nicky,

    Ik ben zeer benieuwd naar je nieuwe foto's!!! Hopelijk weer zo'n stralende foto's. Echt indrukwekkend die avonturen die je daar beleefd ;)
    Nog gefeliciteerd met het behalen van je examens!!! Hebben die vele uren leren, toch mooi een uitstekend resultaat opgeleverd! Spreek je snel weer :p Geniet van je weekend.

    X-jes

  • 11 Maart 2011 - 20:34

    Selma:

    Hallo Nicky
    je kent mij niet maar via Noortje heb ik van jou gehoord. Wat fijn dat je in het Limbe Wildlife Centre werkt en er zo leuk over schrijft. Ik kom er al 10 jaar en herken zo veel in jouw verhalen die erg plezierig zijn om te lezen. Ik wens jou "de tijd van jouw leven" in het prachtige Kameroen met zijn lieve mensen maar ook zo bijzondere dieren. Geef je een kusje aan Batek en Bolo van mij ! Bama kan jou hun verhaal vertellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Limbe

Limbe wildlife centre

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

Last week

22 April 2011

Mac my friend :D

09 April 2011

Aftellen...

26 Maart 2011

Avonturen en werken

10 Maart 2011

Vrije week
nicky

Actief sinds 24 Dec. 2010
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 38946

Voorgaande reizen:

01 Februari 2011 - 01 Mei 2011

Limbe wildlife centre

Landen bezocht: