Bijna eerste maand voorbij.. - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu Bijna eerste maand voorbij.. - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van nicky Konings - WaarBenJij.nu

Bijna eerste maand voorbij..

Door: nickykonings

Blijf op de hoogte en volg nicky

25 Februari 2011 | Kameroen, Limbe

Hoi allemaal, we zijn weer een weekje verder, dus weer een nieuw verhaal met foto’s.

Wat een geweldige reacties weer en zoveel! Ik vind het super om te lezen dat jullie mijn verhalen zo leuk vinden en blijf zeker reacties geven, hier verheug ik mij de hele week op :D

Het is nu aan het regenen, heerlijk! I Love It!! Het is zo grappig om te zien hoe snel die Kameroeners het koud hebben. Eén dag was het inderdaad wat frisser, voor ons natuurlijk nog lang niet koud, maar toen liepen ze allemaal te bibberen met de winterjas aan, muts op de kop, regenlaarzen! Daar had ik eigenlijk foto’s van moeten maken! Wij gaan zo gekleed als het sneeuwt, hier was het nog steeds 20/25 graden ofzo!!
Deze werkweek in eigenlijk wel snel voorbij gegaan. Zondag weer gewerkt op de gorilla sectie met Glenn. Glenn werkt niet zo vaak met de gorilla’s dus hij had dan ook moeite om de gorilla’s aan het einde van de dag weer binnen te krijgen. Als Bama of Jonathan ‘pass’ roepen weten de gorilla’s normaal dat ze naar binnen moeten gaan en daar hun eten krijgen. Glenn namen ze niet zo serieus haha.. Het zijn eigenwijze beesten. Na de lunchpauze voedselverrijking voor de gorilla’s gemaakt. Bladeren met honing insmeren en opvouwen. Prachtig om te zien hoe de gorilla’s dit blad zorgvuldig uitrolden om vervolgens helemaal af te likken.
Maandag met de chimpansees gewerkt en twee dagen met Deka bij de grijze roodstaart papegaaien gewerkt. Dit is vooral poetsen en voedsel voorbereiden. Daniel vertrekt dinsdag terug naar Denemarken, dus waarschijnlijk kan ik dan meer bij de chimpansees werken.
Het werken wordt steeds leuker omdat je langzaam aan de verzorgers een beetje leert kennen. Ze praten meer, maken grapjes en soms lachen ze zelfs als ze je 'commanderen' om iets aan te geven. Soms kan ik er wel echt geïrriteerd door raken en voel ik me net een hond. Vooral Bama vindt het vanzelf sprekend dat als hij ergens heen loopt, dat ik 'm maar achterna ren. Ik heb dan ook één keer gezegd, Come on Bama, I'm not a dog! Toen keek hij me verontwaardigd aan en ik denk dat hij niet begreep wat ik bedoelde, ik heb het dan ook maar verstandig weggelachen!

Wat erg leuk was afgelopen week, is dat ik Jelke heb ontmoet. Via Daphne, vriendin van Petri, ben ik erachter gekomen dat er een Nederlands meisje in Limbe zat. Ze is dezelfde tijd als mij aangekomen en blijft twee weken langer. We zijn afgelopen week wat gaan drinken en pizza gaan eten. Heerlijk om gewoon Nederlands te praten en niet na te hoeven denken hoe je bepaalde dingen moet zeggen. Ook erg gelachen met haar Kameroense vriend Ben. Zijn Engels is niet zo goed en ik begreep ‘m ook vaak niet (wat ik geregeld heb met die mensen hier:P).. ‘Welkom in mijn wereld’ reageerde Jelke, haha ik heb me echt kapot gelachen. Ook haar baas en zijn vrouw ontmoet, erg vriendelijke mensen. En binnenkort mag ik mee naar het Nederlands gezin dat ze hier heeft leren kennen. Ze wonen in Kameroen maar spreken ook Nederlands en schijnen heel goed te koken:).

Morgen naar Mount Cameroon race, schijnt erg indrukwekkend te zijn. En nog één weekje en dan komen pa en ma eraan!! Kan niet wachten! Dan zit ik ongeveer op de helft en zal het hopelijk snel gaan. Hoeveel ik ook geniet van alles hier, ik kan niet wachten om weer gewoon thuis te zijn, m’n leuke kleren aan te doen, m’n hakken te dragen, make-up, haren los, bij Mats te zijn, Bucky te knuffelen, bij m’n lieve vrienden, lieve ouders/schoonouders, broertjes en familie te zijn, normaal te eten(eindelijk 's geen spicy rotzooi), een douche nemen, etc. Gewoon m’n vertrouwde leventje terug..

dikke dikke dikke kus

  • 25 Februari 2011 - 11:55

    Heej Die Nicky!!!:

    Wat een geweldig avontuur daar in Kameroen! Wel even een andere Nicky dan dat dametje op haar hoge hakken ;-) Leuk om te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan, want voordat je het weet ben je alweer thuis! Groet, Luc.

  • 25 Februari 2011 - 11:59

    Marit:

    hallo Nicky,het is inderdaad al bijna een maand geleden dat je vertrok,het gaat snel hé,voor u ook hoop ik,er wordt hier elke dag over jou gepraat,iedereen vindt het geweldig wat je daar doet,
    het is fijn om te horen dat je het leuk vindt als het regent,hier is het tegenovergestelde,wij vinden het niet meer leuk en het is zeker niet warm,stuur een beetje warmte op,maar jou brieven geven ook warmte door,we zien er elke week naar uit om iets te vernemen over je aapjes en jou avontuur,veel werkplezier en veel plezier met je ouders wanneer ze op bezoek komen,dikke kussen en knuffels xxxxxxx hippo,marit,silke,moemoe en vava

  • 25 Februari 2011 - 12:20

    Nicole :

    Hey Nicky ,
    Wat vliegt de tijd,al bijna op de helft!!! Over 64 dagen ben je weer thuis. Zo zie je maar weer hoe verwend we hier zijn met alle luxe. Ik wens je weer een fijne week, geniet ervan,XXXNicole

  • 25 Februari 2011 - 12:45

    Jacky:

    Nicky,

    Ik kan je een ding vertellen, Yfke en Fredie zijn ook heel erg blij als ze jou weer zien (dat merk ik elke keer aan Yfke, als ik met haar praat bij het sporten, ze telt de dagen af.)
    Je verslag is weer super, en het is geweldig dat wij alles zo mee kunnen volgen.

    groetjes Jacky

  • 25 Februari 2011 - 12:45

    Jan Smeets:

    Jambo Nicky,

    Hoe gaat 't.
    Ik merk dat je langzaam maar zeker gewend raakt.
    Afrikanen zeggen; A coena ma tata, maak je geen zorgen.
    Ik had al eens eerder 'n mail gestuurd, maar ik weet niet of die is aangekomen.

    Het is goed wat je doet, 'n enorme levensles, probeer iets van die "don't worry" mentaliteit mee te nemen, als je naar huis komt, daar wordt je ouder mee.

    GROET van je oom Jan**************


  • 25 Februari 2011 - 13:22

    Noëlle Jongen:

    Lieve Nicky,
    Alweer een week voorbij en weer een leuk verslag van jou, super om te lezen! Leuk dat je Jelke hebt ontmoet, heerlijk dat je met haar wat dingen kunt ondernemen en lekker Nederlands kunt spreken. Pizza in Kameroen, was die net zo lekker als bij "de jongens":) Over 1 week komen je ouders.....wat zul je blij zijn! Dag lieve Nicky, veel succes! xx tante N.

  • 25 Februari 2011 - 16:20

    Melissa:

    Owww Nicky, wat kan ik meegenieten met je zeg. Zo'n avontuur. Stiekem toch een beetje jaloers (maar dat kan ook niet anders). Echt deze tijd is er een om noooooit te vergeten. Geniet er dubbel en dwars van. Kan niet wachten je volgende verhaal te lezen ;-)

    Liefs en dikke knuffels -x-

  • 25 Februari 2011 - 19:20

    Angelique :

    Hoi Nicky!
    Wat een avontuur, knap van je dat je daar helemaal alleen naartoe bent gegaan! Nooit geweten van je liefde voor chimps, haha. Geniet van de mooie tijd.
    Groetjes Angelique

  • 25 Februari 2011 - 19:46

    SannyManny:

    NickyPicky!!!
    Ook Veldman zit elke vrijdag te wachten dat je verhaal weer online staat! Echt heel leuk om te lezen!
    Maar ook heel blij als je er weer bent!!! :D Heel heel heel veel plezier nog en laat maar wat weten als je online bent! Grote knuffel

  • 26 Februari 2011 - 10:33

    Karin:

    Hallo Kenke.
    Alweer een week voorbij en weer een reisverslag van je avontuur daar in Kameroen. Wat is het leuk om je reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Ik weet nog goed, toen ik aan je vroeg wat ga je het meeste missen daar in Kameroen..... (het antwoord weet je toch nog wel) En ja hoor dit staat nu ook in je reisverslag. Je pumps, douche en make-up hahaha.
    Maar al deze mooie ervaringen daar in Kameroen zul je nooit meer vergeten.
    Kijk uit naar je volgende verslag. Veel succes. xxxx Karin

  • 26 Februari 2011 - 14:01

    Debbie:

    Hey Nicky,ben nu pas voor het eerst op je site,maar vind je verhalen en foto's superleuk! Vind het knap van je dat je als nederlands meisje alleen naar Kameroen reist waar je niemand kende,ik had het niet gedurfd!
    Foto's zijn echt geweldig!!!
    Groetjes Debbie & Eric

  • 26 Februari 2011 - 15:31

    Silke:

    Hey Nicky,

    Ik ben heel erg blij voor jou dat je droom is uitgekomen. Ik droom zelf elke keer weg als ik je verslagen lees en je foto's bekijk. Het lijkt me echt super leuk. Je zei in je vorige verslag dat je ons niet wou vervelen met je lange verslagen, maar hoe langer hoe beter. :) Ik kijk er altijd naar uit om ze te kunnen lezen. Ik heb gisteren ook nog een kleinigheidje gekocht voor jou voor als je terug thuis bent. Ik ga natuurlijk nog niet vertellen wat het is, want het moet een verrassing blijven. ;) Ik wens je nog heel veel plezier EN regen toe. :P
    Groetjes Silke XXX <3

  • 26 Februari 2011 - 16:41

    Sofie:

    Heey sjat!
    Goed bezig daar! Geweldige foto's! En wat maak je veel mee.. Zot om te zien en lezen dat het zo'n slimme beesten zijn. Heel leuk dat je ze eindelijk hebt kunnen vastnemen! Moest stiekem wel beetje lachen met het verhaal van de keitjes.. Ook super dat je Nederlanders hebt leren kennen en dat je ouders er bijna aankomen! Hier gaat alles zijn gangetje. Scriptie gaat eindelijk goed ;) en mss dat ik straks stage loop bij MVV bij een sales-/PR-manager, heb vrijdag een gesprekje... Hein weet maandag of hij naar Amerika kan voor zijn stage. Dus spannende tijden hier :). Hoop snel weer nieuwe verhalen te lezen! x x x

  • 26 Februari 2011 - 20:43

    Fatima Mourid:

    Heeeey lieve Nicky,

    Wat een geweldig verslag weer :) ! Hier thuis zijn we allemaal super trots op je!! Het is echt een hele beleving voor jou, zowel de cultuurshock als de taalbariere maargoed ondanks alles je hebt je doel wel bereikt! Daar kun je trots op zijn. Geniet ervan, het is echt fijn dat je nog andere Nederlanders hebt gevonden in de buurt. Hoop dat het met ze klikt!

    Enjoy, i'm looking forward to your next post! Kussss Faat

  • 27 Februari 2011 - 16:52

    BIG Neef Eric:

    hey nietje va miech, leuk verslaag alwerm , kiek werm oes no het niekste

  • 27 Februari 2011 - 21:21

    Hannelore:

    Hoi Nicky!
    Alweer een super mooi reisverslag!
    Geniet van al die onvergetelijke momenten!
    Dikke zoenen, Lore

  • 01 Maart 2011 - 00:09

    John Coelen:

    Hey Nicky,

    Leuk die site van jou. Had een reactie op een vorige verslag geplaatst. Niet zo slim natuurlijk.
    Geniet van de tijd die je daar bent, waarschijnlijk zul je dit niet meer meemaken.
    Was je nr. kwijt anders had ik je een goede reis kunnen wensen naar het verre donker Afrika.

    Groetjes
    John en Dees

  • 02 Maart 2011 - 16:16

    Jelke:

    Ben??? Je bedoelt Dereck? :P Sukkel hahaha, ik heb zin in dit weekend! Zie je zaterdag :)

  • 02 Maart 2011 - 20:08

    Patty:

    Hey nicky,

    aaaah wat een leuke foto's met de aapjes!
    Gelukkig heb je het naar je zin!
    Ik heb je laatst ook een berichtje gestuurd maar weet niet of die is aangekomen want zag hem laatst nergens er tussen staan.
    Over een paar daagjes komen je ouders alweer, dat gaat snel! Is er alweer een maand om!
    Nog heeeeeeeeel veel plezier!
    & tot snel!

    Dikke kus en knuffel
    Patty
    x x x

  • 02 Maart 2011 - 21:09

    Femke & Wim:

    Helaba Nicky :D
    het is inderdaad al zo lang. We zijn heel blij dat je het zo naar je zin hebt, dan vliegt de tijd :) Het is fijn om je ervaringen mee te kunnen volgen, ik kijk weeral uit naar het volgende verslag. Ik zou willen dat ik er bij kon zijn maar op deze manier krijgen we toch allemaal een beetje het gevoel dat dit ook zo is :D
    En als de tijd zo vliegt zal je snel genoeg je mooie kleren weer kunnen dragen ;) Je bent in ieder geval een hele ervaring rijker waar iedereen wel jaloers op is.
    So proud of you!!!! :D
    Groetjes, ne dikke kus en ne dikke knuffel, Femke&Wim&Ozzy

  • 03 Maart 2011 - 15:33

    Jo Kicken:

    Hoi nicky, collega van je moeder, volg jou "'apen' weblog, en je geweldige foto's Beetje gewend aan de warmte?
    Nu ervaar jij wat afrika beetje is, wens jouw ouders zo meteen een geweldig verblijf toe, je moeder is in ieder geval al redelijk goed voor bereid.
    Ik wacht met smart straks op de verhalen en de foto's voor zover je die kunt en mag maken. groet Jo veel succes verder met je fantastische stage.

  • 03 Maart 2011 - 18:04

    Hippo:

    Hallo Nicky,
    We zijn weeral een weekje verder. Hopelijk heb je weeral veel te vertellen. Dat kan bijna niet anders. Met al die dieren zal er wel elke dag iets speciaal gebeuren.
    Jij hebt het naar je zin en dat is het belangrijkste.
    Het bezoek van je ouders zal ook wel leuk zijn. Geniet er samen van.
    Tot schrijfs.

  • 03 Maart 2011 - 20:40

    Yvonne:

    Hallo lief schatje,

    Nu is het echt aftellen,nog 2 dagen en we komen eraan!
    Super dat je een week vrij hebt gekregen, zodat we veel samen kunnen zijn. Het zal een onvergetelijke tijd worden, daar ben ik zeker van! We verheugen ons erop je weer te zien,tot zaterdag ! xxxxx pa en ma

  • 04 Maart 2011 - 12:12

    Michel:

    Eey Nicky,

    Ik ben weer zeer benieuwd naar je belevenissen van afgelopen week :P Gelukkig zit je al bijna op de helft!!! Geniet deze week van het bezoek van je ouders!!! Zal je goed doen ;) We faxen nog!

    x-jes Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kameroen, Limbe

Limbe wildlife centre

Recente Reisverslagen:

30 April 2011

Last week

22 April 2011

Mac my friend :D

09 April 2011

Aftellen...

26 Maart 2011

Avonturen en werken

10 Maart 2011

Vrije week
nicky

Actief sinds 24 Dec. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 38944

Voorgaande reizen:

01 Februari 2011 - 01 Mei 2011

Limbe wildlife centre

Landen bezocht: